kaptenisabelle.blogg.se

Om 2 dagar åker vi hem

Kategori: Allmänt

För några dagar sedan kom Nicos bror Nicklas samt kusin Simon hit, så vi har hängt mycket tillsammans med dom. Igår kväll åkte vi tex och nattpaddlade kajak tillsamman, det var jag Ewe Nico Nicklas och Simon, Oscar jobbade. Det var hur coolt som helst, det var helt kolsvart (vi hade dock ficklampor) och när man paddlade kunde man se lysande plankton. Vi paddlade i ungefär 30-40 min innan vi kom till en flotte där vi sedan snorklade. Vi skrattade så mycket att vi höll på att dränka och själva, kul att vi har så roligt ihop! Sen fick vi japanskt te och så paddlade vi hem.

Idag var Nico ledig så vi 5 tog bilen till en jättelång vacker strand som låg typ en timme bort och var där hela dagen. Ikväll ska vi bjuda grabbarna på mat, dom bor på ett hotell med takterass så det blir middag där.

Ewe och jag har sagt flera gånger att det här är den bästa resan i våra liv. Många häftiga upplevelser som vi fått vara med om. Jag hade massor av hemlängtan de typ 3 första dagarna men den gick över sen vilket är skönt, kunna njuta av tiden här. Börjar dock känna mig rätt mätt nu, längtar efter vardagen och att slippa vara lite småblöt hela tiden av antingen bad, kläder som inte torkar eller svett. Sen längtar jag ihjäl mig till den där pojken där hemma.

Men 2 heldagar kvar! Inget inplanerat, Nico och Oscar jobbar och grabbarna ska på andra grejer så Ewe och jag kommer nog mest slappa resterande tiden.

Vi lever och har det bra

Kategori: Allmänt

Nu har vi varit borta halva tiden ungefär! Vi har införskaffat oss internetkort som ger ohyggligt långsamt internet, 7h för 10 dollar. Men skönt att kunna ha lite kontakt med folk hemma, även om tidsskillnaden gör att det blir typ 3 timmar per dag som man kan ha kontakt. Menmen!

Saker vi gjort hittills:
I tisdags var Nico ledig, då tog vi 3 bilen och åkte till huvudstaden (vilket bestod av typ 4 hus), där fanns en lång supervacker strand. Så där åt vi mat och badade!
I onsdags jobbade både Nico och Oscar så då var Ewe och jag först på kinesisk massage, innan vi gick till stranden för att bada. Där var vi tills Nico kom och hämtade oss för att prova på glasblåsning (ascoolt och skitsvårt) och sen åkte vi ut och fotade stjärnor (dvs Ewe).

Och igår var vi med Nico på hennes jobb!! Vi hade bokat One Day Trainer, vilket innebar att Nico först guidade oss i en grupp med andra, sedan fick vi titta på lite delfinträning och klappa delfinerna. Efter det var det bara vi 3 så Nico pratade lite om sitt jobb, innan vi fick testa på lite mer grejer med delfinerna, bland annat toepush (dvs när delfinen har nosen på ens fot och skjutsar en framåt). Sen snackade Nico lite om träning innan vi fick hoppa i vattnet för att öva på att fridyka. Tillslut var det dags att fridyka med delfinerna. Sååååå coolt! Man simmade ner under ytan 3-4 meter, och när man sträckte ut handen kom delfinen och simmade bredvid en. Så häftig känsla.

Idag var istället Oscar ledig så vi 3 tog bilen till ett vattenfall och kikade, innan vi åkte till ett nytt badställe där vattnet var så galet blått.

Har sett så mycket häftigt och har fortfarande massor inplanerade saker kvar (bland annat parasailing och night kayaking)

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Vi överlevde första flyget.
Nu: Paris i 5 timmar, innan flyg till Sydkorea 21.00-8.00
(Uppdateringar finns även på www.eweeklund.blogg.se)

I Oslo

Kategori: Allmänt

Sitter på hotellet i Oslo och väntar på att klockan ska gå så vi kan bege oss mot flygplatsen. Anledningen till att vi flyger från Oslo, som många frågat, är för att det kostade typ 10.000 kronor mindre.

Resan igår var evighetslång och ryggen grät. 1 tåg och 3 bussar. Hotellet var verkligen en välkommen syn. Nu är det 2 dagar kvar sen är vi framme! 01.45 lokal tid, vilket vi räknade ut var 17.45 svensk tid. (Palau ligger 8 timmar före).

Hotellselfie

Önskar alla en God Jul såhär i förskott, och hoppas jag får möjlighet att skriva lite här under de här två veckorna.

Det här kommer bli en så himla bra resa, och Ewe och jag eggar varandra hela tiden genom att säga saker som "palmer", "Palau", "parasailing", "jellyfishlake", "solbränna", "Nico" osv.(Dock så saknar jag redan Granis. Töntig 2.0)

Puss och kram!

Om några timmar har vi lämnat Svea Rike

Om någon btw undrar

Såhär långt är det mellan min och Ewes lägenhet (hon bor vid den blå pricken), tar typ max 2 min att gå.

Desperat

Imorgon åker jag hem

Längtar så jag sprängs. Fällde en tår eller två pga hemlängtan igår, men det är bara för att det är så nära. Tar med mig min pojkspoling och han är inte ett dugg nervös, hur orättvist är inte det då.

Har bokat tid till frisören i början av januari. Får konstant höra att jag passar så bra i mitt korta hår och inte borde ha långt. Så vafan. KBK. Funderar på denna färg och klippning men lite kortare och med en liten lugg. Får se vad frisören säger.

Om 8 dagar sätter vi oss på tåget och påbörjar vår resa.

Kunde inte sagt det bättre själv

Kategori: Allmänt

Roligare saker har jag ju pluggat

Trevlig ton på konversationer osv

Mår så förbannat bra just nu och har dessa att tacka för det

Kategori: Allmänt

Tenta imorgon och det känns inte det minsta jobbigt. Svävar runt i en massa lyckobubblor. Campusbubblan, vänskapsbubblan, och den där andra bubblan.. Ibland är livet det bästa som finns på denna jord.